Therese vs stövlen


Jo. Jag köpte ju ett par stövlar. De såg så himla fina ut och, tja, jag har inga grå stövlar. Och vem behöver INTE ett par grå stövlar? (sluta himla med ögonen)
Nä. Just det.
Jo. Jag hämtade ut dem igår. Slet upp paketet så fort jag kommit innanför dörren. Värsta fina lådan och allt. Jag gillar verkligen fina lådor. Ett stort plus om det är fina lådor. Fina lådor is the shit. Oooooo, vilka fina stövlar. Luktar gott också. Sådär nytt och fräscht.
Mmmmm... Sniff, sniff...
Ser lite små ut, tänkte jag, men what the heck! Det stod ju slouchy boot. De passar säkert. Drog på mig ena. Satt som gjutet. Weeee! Drog på mig andra. Andra stöveln vill inte komma över ankeln. Den tokvägrar. Attans! Försöker dra upp den för allt vad tygen håller, men icke. Stövel vill inte. Fan, tänker jag och slänger mig på golvet med benet upp i luften i förhoppning om att allt blod och fett ska rinna upp i låret. Sliter och drar i sagda stövel och lyckas faktiskt få upp den. Moahahaha! Up yours, boot! Vicory is mine! MINE!
Speglar mig. På vänstra benet sitter stöveln helt normalt. På högra benet sitter stöveln cirka en decimeter längre ner. Allt blod och fett har runnit tillbaka igen och en liten valk har bildats ovanför stövelkanten. Försöker vinkla tårna uppåt och dra upp stöveln. Skinnet knarrar illavarslande. Såååå *gaaah* där! Pheew. Uppe!
Börjar gå omkring i lägenheten. Efter två minuter har mitt högerben domnat bort. Försöker få av stöveln. Det går inte. Lägger mig ner på golvet igen och försöker dra av den. Det går inte. Börjar få lite smått panik. Efter fem minuter av febrilt kämpande får jag äntligen av mig den. Tittar på mitt ben som har antagit en blåaktig nyans. Svär högt i ca tio minuter och masserar benet. Scheisse. Jag vill verkligen ha de här stövlarna. Jag vägrar skicka tillbaka dem, jag vägrar. Bara för att mitt ena ben råkar vara, ehm, extra muskulöst. Det är alla lussebullar. Jag vet att det är det. Fanken. De har satt sig i högerbenet. Varenda en. Crap.

UPDATE:
Kanske om man provar stöveln på morgonen, innan man äter... Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0