lite om lycka

  

Jag har funderat mycket över vad lycka är på sistone. Och kommit fram till att det är inte när man uppnått allt man vill, hittat sitt livs kärlek och lever i en perfekt värld utan problem som man finner lyckan, den sortens utopier vägrar jag tro på. Lycka måste vara när man inser hur fint det är att leva i denna ibland så crappy världen, att i det långa loppet så är det utmaningarna i livet som gör en till den man ska bli och att den du är just nu är värd glädje, enbart för att du är du. Det är faktiskt rätt så spännande att leva om man tänker efter, man vet ju aldrig vad som händer... :)

Tjipp!! va djup o filisofisk jag var nu:p Men seriöst, jag tror på det jag skrivit. Jag vill i alla fall inte vänta med att vara glad tills jag har fått allt jag vill ha i mitt liv, tills alla problem är överstökade och ordnade... Jag vill inte vänta på att ta livet för vad det är, för jag är rädd att jag kommer inse om femton tjugo år att det här faktiskt var en fantastisk tid då flera viktiga saker hände för mig. Och då är det ju för sent att njuta av det. Så det är nog bäst att passa på att vara glad för det som kommer i min väg nu istället. Oavsett vad det är för shit som kommer i vägen för att jävlas;)

Carrie i sex and the city uttrycker det så här:
Maybe our mistakes are what make our fate. Without them, what would shape our lives? Perhaps if we never veered off course, we wouldn't fall in love, or have babies, or be who we are. After all, seasons change. So do cities. People come into your life and people go. But it's comforting to know the ones you love are always in your heart.
And if you're very lucky, a plane ride away

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0