capich

jag satt och kollade på capich. Capich är ett pissigt dåligt ring-in-och-gissa-vilket-ord-program, hostat av någon blåst brud som druckit 345 koppar kaffe och knaprat lite uppåttjack to top it all off innan hon klev in i studion. Jag har aldrig garvat så mycket i hela mitt liv. Folk ringde in och gissade, men ingen prickade rätt. Dessutom redogjordes det aldrig för vilka ord man gissat på tidigare, vilket innebar att folk ringde in och gissade på samma sak hela tiden.

Vilket ord: _ _ _ IST

Nazist? Nej. Ateist? Nej. Egoist? Nej. Ateist? Nope. Sadist? Tyvärr. Egoist? Nej. Ateist? Nej. Ateist? Nej. Ateist? Neeeeej. Solist? Nej. Solist? Nej. Solist? Neej. Ateist?

Jag vet inte vad som är värst. Att jag satt uppe mitt i natten och glodde på sådan skit eller att jag ringde in upprepade gånger och fick nobben. De asen vägrade koppla fram mig.

- Snälla, flickvän... De blåser dig bara. Du kommer inte fram. Jag lovar. Dessutom kan det vara vilket ord som helst som slutar på - ist.
- Klaffen.
- Det är dina pengar...

Ordet?

SOFIST.

Rätt uppenbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0