chit-chat

Chit-chat

Jag sprang på en gammal klasskamrat i affären idag. Jag hatar när sånt händer. Jag är inte mycket för att chit-chatta med människor som jag har noll gemensamt med och som jag dessutom inte träffat på hundra år. Därför försökte jag gömma mig bakom sylt- och marmeladhyllan, men hon såg mig i alla fall. De borde seriously tänka på att organisera om de där hyllorna. Fanken, tänkte jag och kollade min matvarukorg. Toalettpapper. Varför ska man alltid springa på folk man känner eller inte har träffat på länge när man har dasspapper i korgen? Eller kommer direkt från gymmet, utan att ha duschat? Och har värsta dassiga jeansen på sig? Och en noppig H&M-jacka? Och känner sig ful (dock inte lika ful som förra veckan, mind you...)? Att hon ser ut som en liten docka gör inte saken bättre.

Hon: Nämen, heeeeej! Hur eeeee det?
Jag (låtsas inspektera en syltburk): Åh, hallå, hallå!
Hon: Det var inte igår. Vad gör du nu för tiden?
Jag: Jag, eh, jobbar
Hon: jobbar? Jaha. Har du varit i USA? Du skulle ju plugga där.
Jag: Eh... Hrrmmm... Jo. Men det blev inte så.
Hon: Vad trist! Varför inte?
Jag: Det kostade typ en miljon...
Hon (avbryter): Jag är snart färdig med min utbildning. Vad gör du?
Jag: jobbar. Jag jobbar.=/.
Hon: Jag läser logistik. I Skövde. Det är sååååå roligt.
Jag: Skövde? Fy fan vad trist. Jag skulle ta livet av mig om jag var tvungen att plugga logistik i Skövde. Vill du att jag ska bryta nacken av dig här och nu? Så slipper du eländet. Vänta, jag ska bara ställa ner korgen...*
Hon: Så. Bor du här i närheten?
Jag: Ja.
Hon: Ensam?
Jag: Nä, jag bor med min pojkvän.
Hon (tittar ner i min korg där det ligger en djupfryst pizza, en burk cola light och en liten chokladkaka): Jaså. Jaha du.
Jag: Så.
Hon: Så.
Jag: Men du får ha det så br...
Hon:Jobbar? var? Roligt? Vad synd att du inte kom iväg till USA. New York, eller hur? Trist. Jag är snart färdig. Jag läser logistik.
Jag: Du är ful**.

*OK. Jag sa aldrig det högt. Men jag tänkte det.
** OK. Jag sa aldrig det högt. Men jag tänkte det.

Kommentarer
Postat av: raukan

Varför sa du det aldrig högt? Det hade varit så roligt att läsa!

2008-01-09 @ 01:15:31
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0