Therese vs stövlen 2

Kampen mot stöveln fortsätter. Kanske är vaderna något smalare på morgonen, tänkte jag desperat och ställde klockan på 7 innan jag gick och lade mig igår kväll, fast beslutsam att vinna detta slag. Tyvärr verkar det som om mina fötter svullnat upp under natten, ty (jag har alltid velat säga "ty") när jag skulle pröva sagda stövel imorse kunde jag knappt stoppa i foten. Merde. Jag vinner tydligen inte vad jag än gör. #&@=%½#¤# (jag väljer att cencurera mina svordomar om det finns barn som läser)
Jag ska få på mig den, jag ska, jag ska, jag ska - om jag så stryker med på kuppen. Om jag så måste skära bort en bit av vadmuskeln. Om jag så måste gå omkring med blöta knästrumpor för att töja ut denna stövel from hell som uppenbarligen vill mig så illa*. Om jag så måste gå omkring med ätpinnar nedstoppade innanför stövelkanten för att benet inte ska domna bort (been there, done that - hela gårdagskvällen).
Annars får jag väl skapa ett helt nytt modefenomen där man man bara går omkring i en stövel. Är ni med mig?

*Vad har jag gjort dig för ont, Stövel? Va? Va? VA??? Kan vi inte vara vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0