mysig morgon.. in my ass

Klockan ringer, jag går upp och svävar ut i badrummet iklädd en vacker vit negligé som frasar lite för varje steg jag tar. Kollar mig i badrumsspegeln och beundrar mig själv. Ser hur fräsch och nysminkad ut som helst. Härligt. Svävar (that's right, svävar) ut i köket och blir alldeles varm inombords när jag ser att pojkvännen dukat upp te, apelsinjuice, rostat bröd, marmelad, grapefrukt och färska jordgubbar i en vacker liten silverskål. Jag sätter mig vid köksbordet och tar en tugga av rostebrödet (ett superdupernyttigt bröd med lågt GI, naturligtvis). Ute skiner solen och katten ligger på fönsterbrädet och spinner. Han sträcker lojt på sig, hoppar ner och börjar stryka sig mot mina ben samtidigt som han jamar tillgivet. Kanske är det inbillning, men det låter som att han säger att jag är den bästa och vackraste matten i hela vida världen. Aaaawww....

Nu över till mitt verkliga liv och min verkliga morgon, shall we.

När klockan (mobilen) ringer vid 8-tiden, sätter jag mig yrvaket upp i sängen, trevar efter den, hittar den vid fötterna, snoozar den, lägger mig ner igen och somnar om. Fem minuter senare ringer klockan igen, jag sätter mig upp, trevar efter den, hittar den, snoozar den och lägger mig igen. Så håller jag på i ungefär två timmar. Har jag tur kommer jag upp innan klockan tio. Har jag otur sover jag fram tills lunch.
När jag väl kommit upp ur sängen stapplar jag, iklädd det som låg närmast sängen (oftast pojkvännens tack-för-att-du-lämnar-blod-tröja), in i badrummet där jag får en mindre hjärtattack av att se mig själv i spegeln. Håret står rätt upp och jag har stora märken i ansiktet efter att ha legat på min arm. Ögonen är puffiga och jag har lite intorkat drägel i ena mungipan. Tvättar ansiktet och sträcker mig efter handduken. Yuk! Fuktig och äcklig, sablar! Alla andra handdukar ligger i högen av smutstvätt som bara växer och växer --> jag torkar ansiktet på kökshandduken.
Nice.
Går ut i köket där jag inte möts av uppdukad frukost, utan av femtioelva halvfulla kaffekoppar, kaffepulver på golvet, pojkvännens müslitallrik som han glömt ställa i blöt innan han gick till jobbet (cement-müsli är INTE lätt att diska) och en kvarglömd soppåse som läckt igenom. Eftersom vi inte får plats med något bord i köket, tar jag med min extravaganta frukost (en liten burk mager vaniljyoghurt) in i vardagsrummet.
Sätter mig i soffan och äter frukost till Malou von Sievers och Efter Tio.

Yoghurten smakar skit.
Loke kommer fram, tittar på mig, rapar  lite och biter mig i benet.
Det ösregnar.
Blääääsch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0