Var togstormen vägen?!

Stormen kom och försvann. Poff så var den borta.
Jag är nästan lite besviken. Det enda som hände var att fönstret stod och slog lite mer än vanligt på grund av blåsten, men that's it.
Inga flygande kossor.
Inga omkullvälta bilar.
Inga hustak som flugit av.
Bara en ynka, sketen plastpåse som flaxade omkring när jag tittade ut genom fönstret igår morse för att betrakta förödelsen. Störtlugnt. Ett litet löv rörde på sig på marken. En katt jamade längre bort. Jag blev nästan besviken. Var är min storm? Jag som planerat att spendera de närmaste dagarna i skyddsrum (har lagt fram madrass och allt i källaren), bunkrat upp med konserver och bärbar radio, jag var riktigt förberedd.
Och så blir det inget.
Inget alls.
Jag känner mig faktiskt lite lurad. Jag har till och med gjort en liten lista på passande namn åt min storm. Jag menar, om man nu ska döpa ett oväder som drar in och ödelägger stora delar av landet kan man ha lite mer fantasi? Gudrun och Katrina? Rita? Philippe? Nate? Kom igen. Det där är riktigt, riktigt lamt. Svenska stormar och orkaner döps efter namnsdagen i almanackan. När Gudrun upptäcktes befann hon sig fortfarande över Norge, därför gick man efter den norska almanackan. Hade man gått efter den svenska hade det blivit Erland.
Stormen Erland.
Nej, jag föreslår att vi skiter i almanckan och börjar med min lista istället. Vad sägs om Dvorak? Uluru? Kara-Kum? Cerberus? Malborou? Bandersnatch? King Arthur? Sauron? Merlin? Bateman? (Inte Batman, Bateman, ni vet han i American Psycho?) Jag plockar hellre upp spillrorna efter stormen Dvorak, än stormen Gudrun.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Okej stormen Dovac eller vadfan den nu hette, lovar att näsat storm som kommer ska du få döpa till det :P

2008-01-19 @ 23:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0