Det är alltid bra att ha penicillin med sej...

I min Väska:

Kåvepenin
Gelatinblad
Kafka's Processen - oläst (att den lästes på gymnasiet räknas inte)
En rutten banan

Ruttna bananer hör till vardagen att man hittar i mina väskor. Måndag: "Banan är alltid bra att ha med sig." Söndag: "Varför ligger det bajs i väskan?" Men penicillin? En orörd ask, dessutom. Det skulle vara intressant att veta exakt varför jag skulle tagit tabletterna överhuvudtaget. Vad gäller Processen ligger den i min väska av den enkla anledningen att om jag skulle bli akut sjuk och måste åka in till sjukhuset vill jag åtminstone verka intellektuell när de gräver igenom mina personliga ägodelar.

Fast det blir nog inte aktuellt med sjukhus. Jag har ju penicillin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0